SEXTING 101

Sexting is een manier om je seksuele behoeftes te voldoen in de huidige tijden van self-quarantaine. Zelfs zonder lockdown is het een fun alternatieve manier om met je partner verlangens te communiceren en seksuele opwinding te beleven.

Hoe doe ik dat op een veilige manier? Hoe begin ik daar aan? Wat zeg ik allemaal? Wel, hieronder vind je “Starterskit voor veilig sexting”.

Het Voorspel

Stap 1 – Net als in real life seks vraag je om consent/toestemming aan je partner. “Wil je eens sexting proberen?” of “Heb je al gehoord van sexting?”

Stap 2 – Hoera, je partner zegt ja. Nu is belangrijk om afspraken te maken zodat er een veilige setting is om virtueel van elkaar te kunnen genieten:

  • Sturen we enkel texts of ook pikante foto’s? Hoe zit met video’s? Of voiceberichten?
  • Tot hoever gaan we? Welke lichaamsdelen wel en niet tonen? (niet iedereen apprecieert een onduidelijke suprise dickpick). Welke seksuele handelingen wel delen of niet.
  • Spreek af wie mag weten over jullie virtueel avonturen. Mag er foto’s, berichten, video’s gedeeld worden met 3’en? Aan wie? Of wil je dat je partner die meteen deleten?
  • Bescherm jezelf: experimenteer met flatterende camera posities waarbij je niet herkenbaar is beeld komt (geen gezicht of tattoos of piercing)

Stap 3 – Pas je berichten-notificatie aan om rode oortjes te vermijden als een “hot”-berichtje ineens op-popt en een vriend/familielid/collega/andere meeleest. (real life story: zo heb ik intieme gesprekken zien verschijnen op grootscherm tijdens een vergadering)

Getting started

Hoe begin je nu aan een sexting gesprek? Hier enkele ideetjes, topics voor een spannende gesprek.

  • Warm elkaar op met enkele teasende foto’s (voorbeeld: op welke lichaamsdeel ligt mijn hand)
  • Herbeleef samen een van jullie meest spannende seks-momenten
  • Vertel elkaar jullie seksuele fantasieën en/of seksdroom (ik droomde vannacht dat je me kwam verrassen)
  • Stuur elkaar stukjes van erotische verhalen (die “fifty shades of grey” even afstoffen)

Keep it simple: “ik denk aan jou” “Ik mis je” “ wou dat je hier was”.

Keep it fun: gebruik emoji, meme en gifs.

Temperature is rising

Laat daarna je fantasie en creativiteit vrij.

Beschrijf hoe je voelt, wat je beleeft, wat je verlangt. ( als ik je zo hoort zuchten, dat wind me op)

Creatief met korte voice berichten als aanmoediging

After-glow

Experimenteer met wat voor jou en je partner werkt.

Doe waar je nu goed bij voelt.

Geef elkaar feedback: ik vind leuk toen je dat deed. Kunnen we volgende keer iets anders proberen?

Doe het traag en oefen veel.

Blijf lachen en vind de humor als iets misgaat.

Geef een reactie